Zwolle

Educatie

Educatie 01

Mensenrechteneducatie is volgens Amnesty wereldwijd een belangrijk wapen tegen schendingen van mensenrechten. Het is belangrijk dat jongeren leren wat mensenrechten zijn, welke afspraken hierover wereldwijd zijn gemaakt, wat er van die afspraken terecht komt en waarom die mensenrechten voor henzelf belangrijk zijn. Een scholenwerker onderhoudt contacten met scholen in de buurt, verzorgt lessen over mensenrechten, geeft informatie aan leerlingen (en leraren!) over mensenrechten, maar verzorgt bijvoorbeeld ook schrijfactiviteiten voor en met leerlingen en informatiemateriaal van Amnesty voor de mediatheek van de school.

De Zwolse Amnestygroep werkt hard om educatie meer in de regionale samenleving te brengen. Daarom zijn we dringend op zoek naar (flex)vrijwilligers die het interessant vinden om contact te leggen met scholen, cultuurcentra, bibliotheken, wijkcentra e.d. om educatieve acties op te zetten.

Wat verwacht Amnesty:

* Ervaring met kennisoverdracht en het werken met groepen mensen

* Affiniteit met kinderen/jongeren (tot 24 jaar) en met de doelstellingen van

* AI Goede communicatieve en sociale vaardigheden

* Samenwerken met collega scholenwerkers en coördinatoren scholenwerk

* Ervaring met lesgeven is een pré Goede contacten met scholen is een pré.