Zwolle

Amnestygroep Zwolle

CheckpointChangemakers AI 22

Amnesty International

Amnesty is een wereldwijde beweging van meer dan 7 miljoen mensen die strijden tegen onrecht. In meer dan 150 landen voeren we actie voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid. Ons werk beschermt en versterkt mensen – van het afschaffen van de doodstraf tot het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van het beschermen van de rechten van migranten en vluchtelingen tot het strijden tegen politiek geweld en vervolging. Met onze beweging kunnen we een vuist maken tegen onrecht. We weten waar we een verschil kunnen maken en hoe we onze miljoenen supporters kunnen mobiliseren. Dit doen we namelijk al meer dan vijftig jaar. Zie verder: Amnesty - ons verhaal

Amnestygroep Zwolle

Foto 01

De actiegroep organiseert lokale acties die betrekking hebben op mensenrechten wereldwijd. Naast lokale evenementen zet de actie-groep zich ook in voor landelijke acties zoals Amnesty's Schrijfmarathon, de Internationale Vrouwendag, de Dag van de Mensenrechten en het Nationale Bevrijdingsfestival.

De schrijfgroep zorgt maandelijks voor voorbeeldbrieven met Nederlandse vertaling erbij. De Schrijfgroep schrijft brieven naar autoriteiten over de hele wereld om mensenrechtenschendingen aan te kaarten. Ook schrijft de Schrijfgroep mails naar de ambassades van deze landen.

De dossiergroep maakt op dit moment een doorstart. Deze groep onderzoekt verschillende casussen die betrekking hebben op mensenrechtenschending.
We kunnen heel goed nieuwe actieve leden gebruiken maar (flex)vrijwilligers zijn ook zeer welkom. Denk hierbij aan taken als Amnesty stands onderhouden bij evenementen, handtekeningen verzamelen, collecteren, flyers verspreiden en voorlichting geven bij regionale scholengemeenschappen.

Bent u benieuwd naar de werkzaamheden van deze groepen? Neem dan eens een kijkje bij de groepenpagina. Nieuwe leden en geinteresseerden kunnen zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wilt u meer weten over de inzet van Amnesty Zwolle? Houd dan ook onze Facebookpagina in de gaten!